hannacaroliine.blogg.se

Hej mitt namn är Hanna och jag är en tjej på snart 24 år. På min blogg kan du följa mig i mitt vardagliga liv och i mitt hästliv. Jag kommer att skriva om min häst, träningar och tävlingar och sen om mitt vanliga liv som är utanför hästeriet.

Idag ska det hoppas!

Kategori: Allmänt

Idag är det dax för Jag är mer än redo, blir nog inga svårigheter, allt ska bara gå lugnt och fint. Man kan ju alltid hoppas på det iallafall. Men det är jag och Trissan som ska hoppa ihop i allafall. Igår var jag och Carro ute i skogen och red, när jag fick Flipper så var han skogsriden en gång och han har inte varit så tittig och så men han håller sig gärna bakom den man rider ut med. Men igår skulle han gå först en bra bit. Nu börjar han verkligen tycka om att rida ut i skogen, i början var det som att han inte fattade riktigt vad han gjorde. Men han är en mycket lyhörd häst, galopperar vi så räcker det med så lite för att han ska bryta av, min gamla häst Marco var lite mer som en ångvält i skogen haha. Han skulle alltid vara först och mycket starkare.
 
Sen har jag gjort ett klipp av en gammal stallkompis. Jag ska köpa hennes Veredus skydd för 850:- och dem är bara använda ett par gånger! Älskar att göra klipp. Jag tycker dem skydden verkar jättebra och många som har dem säger att dem är kanon.
 
Jag älskar att shopa saker till min häst och mig själv, fast det var längesen jag köpte något som inte har med ridning att göra. Mamma tjatar alltid och säger att jag måste köpa något till mig själv som jag kan ha när jag inte är i stallet men varför ska jag det när jag spenderar mest tid i stallet och hinner knappt med något annat. 
 
Jag tror jag ska försöka tjata med mig antingen mamma och pappa eller sambon till Sharpman för att se om det finns något. Något som jag vill ha är SAMSHIELD hjälmen, men den som jag ville ha kostar runt 8000:-, kanske lite mycket men jag ska ha den någongång, så himla snygg. Sen har jag kollat ut svarta GPA kavajen som är så himla snygg med beige krage. Men nuförtiden får jag betala allt själv och det blir lite skillnad när inte mamma och pappa betalar längre... Men man ska väl lära sig att klara sig själv någongång.
 
Jag kom att jag inte har berättat något om mitt andra liv bredvid hästarna. Jag bor på Östra promenaden i Norrköping ihop med min sambo. Vi trivs bra och det är perfekt när man ska gå ut eller bara gå ner på stan en sväng, det ligger lagom centralt. Sen känns det som att alla bor i det området, helt sjukt! Man träffar folk hela tiden som kan känner.
 
Jag ska be Carro ta lite kort och Pappa att filma lite så ska jag lägga upp lite efter hoppträningen.
 
 Bilden under är när Flippers förra ägare hoppar honom, jag har inga bilder än på honom när jag hoppar, men det kommer idag eller imorn. Jag tänkte att ni kanske ville se hur han ser ut:)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: