hannacaroliine.blogg.se

Hej mitt namn är Hanna och jag är en tjej på snart 24 år. På min blogg kan du följa mig i mitt vardagliga liv och i mitt hästliv. Jag kommer att skriva om min häst, träningar och tävlingar och sen om mitt vanliga liv som är utanför hästeriet.

Träningsvärk

Kategori: Allmänt

Igår fick jag verkligen kämpa med en mycket hoppglad häst. Han tycker verkligen att det är jätteroligt, lite för roligt ibland. Men vi gjorde jättenyttiga övningar. Vi hade ett hinder på medelinjen som vi hoppade på volt. Först blen han så lycklig så jag hann nästan inte att svänga Men tillslut så fick jag till honom på slutet. Sen skulle vi gallopera över tre bommar med tre galoppsprång mellan varje. Vi hade lite problem i början då jag koncentrerar mig lite mycket på bommarna. Sista gångerna gick jättebra. Vi avslutade allt med att hoppa över en oxer på medellinjen med två bommar innan och det gick så himla bra från första början. Så idag har jag träningsvärk i benen, är typ första gången sen jag köpte Flipper haha.
 
På Torsdag är det träning igen och då ska vi hoppa bana inför i helgen. Jag hoppas det går bra. Jag ska se om pappa kan ta lite bilder när jag hoppa då.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: