hannacaroliine.blogg.se

Hej mitt namn är Hanna och jag är en tjej på snart 24 år. På min blogg kan du följa mig i mitt vardagliga liv och i mitt hästliv. Jag kommer att skriva om min häst, träningar och tävlingar och sen om mitt vanliga liv som är utanför hästeriet.

2013

Kategori: Allmänt

Idag är min första arbetsdag efter en kanonsemester i Åre. Det var 50 år firande och nyårs firande och skidåkning som innehöll det mesta från of pist (vet inte om det heter så) av misstag haha och åka upp till Åre skutan som var väldigt läskigt men häftigt. Såklart mycket mer men det skulle bli för mycket för att skriva ner.  
 

Detta år hoppas jag kommer bli ett riktigt bra år. Jag är väldigt taggad till att börja träna och tävla. Ska köra på ordentligt nu så jag kommer framåt. Jag och Viktor snackade lite om tävlingsäsongen nu och jag känner mig riktigt taggad. Jag har ett mål och det är att starta 1.20 i sommar. Man måste ha mål för att tycka att det är roligt. Viktor var sugen på att testa och rida Flippson snart och det ska bli kul och se. Han är ju verkligen en underbar häst och det är inte så många som vågar rida honom så bara det är väldigt roligt. Jag vill gärna se honom från marken och det är alltid nyttigt att låta någon annan hoppa upp och rida. Tycker jag iallafall.

En sak som jag har märkt med hästsporten som jag inte tänkte så mycket på när jag hade min förra häst är att alla tycker att dem kan så mycket om allt. Jag personligen lyssnar på dem som jag vet är duktiga och på det jag tycker låter bra. Jag kommer aldrig uttala mig om vilka vetrinärer som är bra och vilka som är dåliga. För jag vågar inte det, det kan vara så att en vetrinär har hjälpt en jättebra och en annan person tycker inte alls att hjälpen var till nytta. Så är det väl med vanliga doktorer till människor med? Men jag vet inte. Jag bara satt och tänkte.

Framtiden för mig och flipper ser ut så att vi ska köra vår första pay and jump den 12/1 för året, han har vilat i 5 dagar och igår när jag red honom kändes han så himla fin. Jag hoppas det blir hoppträning i helgen och nästa vecka. Antingen ska jag hoppa 70 eller 80 (beroende på hur det går på träningarna). Om pay and jumpen är bra så ska jag köra dem några gånger + lite andra tävlingar. Så vi kan klättra sakta och säkert i klasserna. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: