hannacaroliine.blogg.se

Hej mitt namn är Hanna och jag är en tjej på snart 24 år. På min blogg kan du följa mig i mitt vardagliga liv och i mitt hästliv. Jag kommer att skriva om min häst, träningar och tävlingar och sen om mitt vanliga liv som är utanför hästeriet.

Gårdagens träning!

Kategori: Allmänt

Igår gick det jättebra när vi hoppa. Alla hästarna skötte sig fin men man fick ju hjärtat i halsgropen när Carro och torsten hoppa serien, gick lite snabbt. Men hästarna skötte sig och vi med. Vi började med att travhoppa och det gick bättre än vad jag trodde, vi red över dem två hindrena som var snett igenom och gjorde en volt emellan hindrena. Man landa i galopp och skulle sakta av till trav i volten och sen komma på andra hindret.
 
Sen hoppa vi en serie som vi red in i trav och vi började med två hinder och jag avsluta med en trekombination. Dem andra hoppa med studs på slutet men Flipper är ju inte 100 % igång än så det fick räcka med tre hinder. Efter det så kom det en långsida med tre kryss och sen markbommar, gick lite snabbt men Flipper började bli trött då och han tycker det är så kul. Men han skötte sig lika bra som alltid. Han är en väldigt dyr häst nu om ni förstår :).
 
Min älskade sambo var med och filma, det var mycket snällt av honom. Det är alltid kul att se sig själv på film efter att man har tränat. När jag fattar hur man lägger upp filmer här på bloggen så kommer ni få se.
 
Igår fyllde min pappa år och han fick ett träd som heter Thailändska rosor som dem ska sätta nere i deras rabatt. Så åt vi god mat och god efterrätt.
 
Idag kommer Linda Söderberg som är Flippers Equiterapeft och ska kolla igenom honom. Hoppas allt är bra nu!
 
Jag lägger in en bild på mig och Trissan när vi träna i Tisdags:)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: