hannacaroliine.blogg.se

Hej mitt namn är Hanna och jag är en tjej på snart 24 år. På min blogg kan du följa mig i mitt vardagliga liv och i mitt hästliv. Jag kommer att skriva om min häst, träningar och tävlingar och sen om mitt vanliga liv som är utanför hästeriet.

Då ska jag med börja blogga

Kategori: Allmänt

Nu tänkte jag med ge mig in i bloggvärlden, men mest är det för att få skriva av mig lite, kan nog vara skönt.
 
Lite kort om mig, jobbar på siemens som receptionist och konferensvärdinna Jag kommer skriva mycket om min häst och tävlingar som jag hoppas att komma iväg på. Sen kommer det stå om mitt "andra liv" utanför hästeriet såklart.
 
Jag äger en häst som heter Flipper. Han är ett svenskt halvblod e. Feliciano u.Gbuertha ue. Joost.
 
Han är min lilla grålle. Innan han kom till mig har han först varit hos Li Krog som red in honom tillslut, han var en riktig liten bråkstake och åkte tydligen av "några gåner", vad jag har hört. Sen köpte jag honom av Jenny Ekblad och Ulf Bylander. Hos dem hade han varit snäll enligt dem i allafall. Han har gått LA med Jenny. Han har haft ett stressat liv innan han kom till mig. Han är inriden som 5 åring och gick från 90 cm till 1.20 cm på bara några månader och på det hade han inga muskler. Jag fick antagligen ta smällen eftersom att han blev skadad i början på året i Mars. Han har varit halt på alla fyra benen och har haft ont i ryggen. Jag har haft equiterapeften Linda Söderberg ute och hon tyckte att det var väldigt lustigt att en så pass omusklad häst har gått så höga klasser. Men det är klart att man får mer för en häst som har nollat 1.20 än en som har gått 90 cm. Så nu är min bebis frisk igen och ryggen är bra. Han har även fått en ny sadel, en amerigo, bästa sadeln.Min sadelutprovare trodde att Flipper aldrig har haft en sadel som har legat bra på honom men nu har han det.
 
Han har börjat bygga riktigt fina msukler nu och han är en helt ny häst som många tycker, han får gå i stora fina hagar med sina kompisar och äta gräs. Han var ju så smal när jag fick honom så det första Lotta  sa var att ta så mcyket ensilage du vill, han måste gödas upp. Det har han gjort kan jag lova.
 
Jag tränar i vanliga fall för Pelle Melin, han känner mig väldigt bra och vet oftast när det är nog. Pelle är även en god vän till familjen, då mina föräldrar är delägare i Maxwell som Viktor tävlar nu och han är TILL SALU om någon är intresserad.
 
Sen hann jag träna för Lotta Björe en gång och hon tyckte Flipper var en väldigt fin häst. Det är alltid kul att
höra.
 
Min dressyrtränare även lite hopptränare Malin Olsson är det bästa som har hänt mig och Flipper. Tackvare henne så vet jag hur jag ska lägga upp allt efter att han har varit skadad en ganska lång tid. Jag har aldrig varit med om att en häst är skadad mer än ca 6 veckor. Det är hennes dressyrlektioner som ger väldigt mycket för mig och Flipper, han hade inget vidare grundtempo i början men nu har han det.  Så hon är guld värd.
 
Så nu satsat jag på att starta min första tävling 15 september på Vikbolandets RF, jag rider för dem så då känns det lite som på hemmaplan.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Åh, så himla go du är! Tack för så fina ord! Så kul att du börjat blogga, ska absolut följa din blogg:) Kram!

    2012-07-18 | 11:05:26
    Bloggadress: http://malinolssons.wordpress.com

Kommentera inlägget här: