hannacaroliine.blogg.se

Hej mitt namn är Hanna och jag är en tjej på snart 24 år. På min blogg kan du följa mig i mitt vardagliga liv och i mitt hästliv. Jag kommer att skriva om min häst, träningar och tävlingar och sen om mitt vanliga liv som är utanför hästeriet.

Vila

Kategori: Allmänt

Flipper ska få ta det lite lugnt idag och imorn. Han ska bara skrittas har ja tänkt, imorn får har stå helt och bara gå i hagen och loppa sig. Det känns inte som att han går framåt helt hundra.

I helgen blir det nog att åka till Pelle och hoppa lite. Ska hoppa för Malin på torsdag men får väl bli lite lugnt då så jag kan hoppa på lördag eller söndag med. Vet inte om dem är hemma men annars kan jag ta några skutt själv. Känner att Flipper måste få lite miljöombyte och se lite annat en bara hemmaplan. Sen ska Viktor testa Flipper, så ska vi höja upp lite så han får hoppa lite högre. Jag vill inte riktigt hoppa så jätte högt än så det får Viktor köra några gånger. (när Flipper är redo, alltså inte nu på ett bra tag)Det är alltid kul att se.

Jag ska ju hoppa för både Malin och Pelle i framtiden och viktor med, vem vet:)ag gillar båda så det blir en bra kombination. :)

Tyvärr så upptäckte jag att min första tävling inte blir Vikbolandet, det får bli Åby.

Först nu den 29 augusti blir det pay and jump 80 cm, sen blir det Åbys lokala tävling den 29 september tror jag att det var, då blir det en 90 cm. Vi tar det sagta men säkert uppåt i klasserna:)

Det här är min väg tillbaks och jag vill inte att det ska gå åt pepparn. Jag har en mycket fin häst med stor kapacitet och den vill jag ta vara på och inte stressa iväg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: