hannacaroliine.blogg.se

Hej mitt namn är Hanna och jag är en tjej på snart 24 år. På min blogg kan du följa mig i mitt vardagliga liv och i mitt hästliv. Jag kommer att skriva om min häst, träningar och tävlingar och sen om mitt vanliga liv som är utanför hästeriet.

Torsdag

Kategori: Allmänt

Snart är det fredag. I helgen blir det lugnt, blir att ha utsläpp för första gången sen jag flytta tillbaks till Smedby gård. Som tur är så är det ju inte så många hästar inne. Får se om jag ska ha det i vinter med, det är ganska skönt att slippa det, när alla ska ha täckesbytningar och allt. Det roliga är att min häst har nästan mest på sig känns det som. Så jag borde ju inte säga något.
 
Igår var jag hos frissan somsagt och blev blondie. Jättesnyggt!
 
Flipper fick stå igår, han hadde tydligen blivit jagad utav Apachee väldigt länge så dem var tvugna att byta hage på Flipper och Torsten. Så nu får inte Flipper och Torsten gå med Appachee längre. Känns dumt att chansa när han har varit skadad så länge och Torsten är minst lika rädd som Flipper för honom. Så nu får Flipper, Torsten och Milan gå i samma hage.
 
Igår stod vi och prata i stallet och vi stod och prata om uppfostrade hästar, visst finns det väldigt ouppforstrade hästar exempelvis min kära vän Carros häst Torsten, ja vet hur mycket Carro kämpar med honom men jesus, han har blivit lite bättre att ta in från hagen men i början så sprängde han grinden och sen när man väl tog in han och Flipper ihop så drog han rakt in i boxen och brydde sig inte om mig. Inte för att jag menar att min häst är perfekt men han står kvar och väntar fast hans boxdörr är helt öppen och han ser att han har  mat där inne. Det är otoligt skönt att ha en häst som det oftast räcker med att säga till en gång och han förstår.
 
Jag är så himla glad att jag inte har haft någon semester denna tråkiga sommar. Kul att ha sin semester nu när det har varit skitväder i stort sett hela sommaren. Klart det är skönt ett tag men jag lider med alla som inte har något kvar till i vinter att ta ut. Då tänker jag ta en sista minuten och ha det skönt. Det måste ju seriöst vara den sämsta sommaren någonsin? Eller på många år iallafall.  
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: